G.D.P.R.


ALGEMEEN

Onze vennootschap TAC BV, ON 0457 347 377, adviseert de klanten op alle vlakken die rechtstreeks of onrechtstreeks te maken hebben met accountancy en fiscaliteit, en dit zowel voor natuurlijke personen als rechtspersonen.

In de samenwerking met onze partners, klanten en leveranciers volgen wij uiteraard de richtlijnen zoals voorzien in de G.D.P.R.-wetgeving (General Data Protection Regulation), ofwel AVG genoemd (Algemene Verordening Gegevensbescherming), alsook de aanbevelingen van onze beroepsvereniging, het IAB (Instituut van Accountants en Belastingconsulenten).

ONZE VENNOOTSCHAP VERZAMELT EEN AANTAL GEGEVENS

Deze informatie is noodzakelijk voor de uitoefening van onze activiteiten en dus eigen aan de beroepen in de economische sector.

Inzake de ‘persoonsgegevens’ van natuurlijke personen of rechtspersonen gaat dat over onder meer volgende informatie:

  • identiteit en burgerlijke stand
  • e-mailadressen
  • telefoon, fax en gsm-nummer
  • professionele info inzake salarissen
  • samenstelling van het gezin
  • leningen en financiën
  • roerende en onroerende inkomsten
  • financiële gegevens en bankrekeningen
  • diverse contracten met onze vennootschap of derden
  • enz.

ONZE VENNOOTSCHAP BEWAART EEN AANTAL GEGEVENS

Eigen aan de beroepen in de economische sector is het noodzakelijk een aantal gegevens te verzamelen.

Wij streven er naar om alle originele stukken bij onze partners zelf te laten bewaren.

Alle andere gegevens die we verzameld hebben of zelf hebben opgemaakt, worden minimaal 10 jaar in onze archieven opgeslagen, voornamelijk op digitale wijze. Een aantal andere gegevens bewaren we permanent, eveneens voornamelijk op digitale wijze.

De digitaal bewaarde gegevens worden onder leiding van onze IT-adviseurs opgeslagen in een streng beveiligde cloud-omgeving.

ONZE VENNOOTSCHAP DEELT EEN AANTAL GEGEVENS MEE AAN DERDEN

Het spreekt voor zich dat wij aan de bevoegde instanties Uw gegevens periodiek dienen over te maken ingevolge een wettelijke verplichting (belastingen, btw, sociale wetten, enz.).

Sinds ettelijke jaren bezorgen wij aan deze instellingen enkel het strikt noodzakelijke, en niets meer.

Het kan eventueel voorkomen dat wij Uw gegevens aan een van onze contacten van ons uitgebreid professioneel netwerk overmaken, maar dan uiteraard na uw voorafgaand akkoord, en ook beperkt tot de noodzakelijke info.

VARIA

De gegevens die wij verzamelen kunnen door partners, klanten en leveranciers individueel opgevraagd worden, en eventueel aangepast worden, zoals voorzien in de wetgeving terzake.

Eigen aan onze specifieke economische sector is het logisch dat wij de richtlijnen van ons beroepsinstituut IAB strikt dienen te volgen inzake deontologie, reglementering inzake antiwitwas enz.

Daarom dienen wij regelmatig gegevens te verzamelen van de klanten en leveranciers van onze klanten en leveranciers.

De gegevens die wij verzamelen en bewaren zijn omwille van privacyredenen uiteraard voldoende beveiligd met de nodige software en paswoorden.

Er is eveneens een alarmsysteem in onze kantoren en deze is enkel toegankelijk met een badge voor de medewerkers, en na interne controle voor de buitenstaanders/klanten en leveranciers.

VRAGEN, OPMERKINGEN OF SUGGESTIES

Onze vennootschap stelt alles in het werk om te voldoen aan reglementeringen inzake privacy en beveiliging van gegevens.

Mochten er toch opmerkingen of onduidelijkheden zijn, aarzel dan niet ons per kerende te contacteren op het gekende adres en/of telefoonnummer – we zoeken dan onmiddellijk naar een oplossing.